4 Temmuz 2014 Cuma

Anglo-Sakson beklerken Yine Roma-Germen


    Galatasaray'da Roberto Mancini'den boşalan teknik direktörlük koltuğuna 2014 Dünya Kupası hezimetinden sonra İtalya Milli Takımı'ndaki görevinden istifa eden Cesare Prandelli oturacak.

    İtalyan hocanın kariyerine bakacak olursak; 56 yaşındaki Cesare Prandelli, futbolculuk kariyerinde US Cremonese, Atalanta ve Juventus formalarını terletti. Başarılı geçen futbolculuk yaşamının ardından futbolu bıraktığı kulüp Atalanta ile teknik adamlık kariyerine adım atan Prandelli; Lecce, Verona, Venezie, Parma, Roma, Fiorentina ve son olarak İtalya Milli Takımı'nı çalıştırdı. 

    Fiorentina'yı çalıştırdığı dönemde ligin büyük ekiplerine kafa tutan bir takım oluşturan İtalyan teknik adam, aynı zamanda mor menekşelerin başında Şampiyonlar Ligi'nde oynattığı futbolla büyük takdir topladı. Fiorentina kulüp tarihine, en uzun süre görev yapan teknik direktör olarak da tarihe geçti. Hep İtalyan takımlarını çalıştıran Prandelli, Galatasaray'daki görevi ile ilk kez ülkesinin dışına görev yapmış olacak.

     Daha Önce Galatasaray Başkanı Ünal Aysal, Mancini'nin ayrılmasının ardından "Alman veya Hollanda ekolüne döneceğiz" açıklaması yapmış ve Klinsmann, Heynckes, Löw, Tuchel, Koeman ve Advocaat gibi isimler gündeme gelmişti. Aysal'ın bu açıklamasının üzerine İtalyan hoca ile anlaşması spor kamuoyu üzerinde şaşkınlık yaratmadı değil. Bu konu hakkında başkan şöyle konuştu: “Ben bir anglosakson ekolünden bahsettim. İlla Alman, Hollandalı ya da İngiliz teknik adam olacak demedim. Bu ekolün bendeki tarifi belliydi. Süper disiplinli, dürüst, kurumsal, güçlü bir eğitim sistemi ihtiva eden ve başarıya aç bir hocayı göreve getirmek istedim. Beş kriteri barındıran hoca hangisi, adaylarda buna baktım. Tecrübesiyle bu beş kriteri bir araya getiren ve taşıyan Prandelli’ydi. Galatasaraylılar’a şimdiden şunu müjdelemekten mutluluk duyuyorum; 2014-2015 sezonu çok mutlu geçecek. Şimdiden yeni sezonun heyecanını yaşıyorum.”

    Galatasaray Prandelli ile iki senelik sözleşme imzalayacak. Prandelli'nin tek dezavantajı dört yıldır kulüp takımı çalıştırmamış olması gibi duruyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder